top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תפלא מערכות אלומיניום

תקן 1142- המדריך העדכני למעקה תקני

מהו מעקה תקני?

  1. גובה המעקה: לפי התקן הישראלי, תקן 1142, גובה מעקה צריך להיות לפחות 105 ס"מ, למעט לאורך מהלך מדרגות שם גובהו צריך להיות לפחות 90 ס"מ. הגובה נמדד מהמקום שיכול לשמש מדרך רגל.

  2. מבנה המעקה: המרווח בין רכיבי המעקה לבין עצמם ובינם לבין הקירות אליהם הם מחוברים צריך להיות כזה שלא עולה על 10 ס"מ.

  3. מניעת אפשרות טיפוס: התקן קובע כי על מנת למנוע אפשרות של טיפוס יהיו במעקה רק 2 אלמנטים אופקיים , והמרווח בין האלמנט התחתון לעליון יהיה 90 ס"מ לפחות.


מתי צריך להתקין מעקה?

תקנות התכנון והבנייה קובעות כי יותקן מעקה בכל מרפסת בבניין ובכל פתח בקיר בבניין שקיימת סכנת נפילה ממנו, ומכל מקום בבניין שבו הפרשי הגובה בין שני מפלסים סמוכים הוא 0.60 מטר לפחות.

כמו כן יותקן מעקה בגג של בניין שהגישה אליו היא באמצעות מדרגות.

מחוץ לנכס, בחצר, יש דקויות אבל בגדול בכל מקום בו הפרשי הגובה בין שני מפלסים הוא 0.60 מטר לפחות.


מעקה זכוכית- מה אומר התקן?

*סוג הזכוכית במעקה-

לאחרונה נפוצים מאוד מעקות זכוכית. התקן מחייב שהזכוכית תהיה זכוכית בטיחותית רבודה בלבד. מדובר בזכוכית שעוברת תהליך הדבקה של שתי שכבות, ובאמצע יש שכבת ביניים שעשויה מפלסטיק המדביק את שתי הזכוכיות. אם המעקה נשבר, שכבת הביניים מחזיקה את הרסיסים ומגבילה את מידת החור שנוצר ומונעת מהזכוכית להתנפץ לרסיסים.

*עובי זכוכית המעקה-

תקן 1099 קובע שעובי הזכוכית ישתנה בהתאם לעומסי רוח, עומסים מבניים ופרמטרים נוספים. בעבר נדרש שהזכוכית תהיה בעובי של 10 מ"מ לפחות אך הדבר השתנה, כך שהמתכנן אחראי לבדוק ולקבוע עובי על פי חישוביו.


חברת "פלא מערכות אלומיניום" עובדת על פי התקנים המחמירים ביותר, בעזרת תוכנות מדידה מתקדמות וביצוע חישובים סטטיסטיים בטרם ההתקנה, כל זאת על מנת לשמור על בטיחות לקוחותינו.



3,872 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page